Hodnotící karty
Související produkty
Detailní popis produktu
Jak karty pro hodnocení fungují?
Je to docela jednoduché: děti i učitel mají k dispozici karty, díky kterým si toho mohou navzájem spoustu říct a například:
- nerušit soustředění těch, kteří ještě pracují
- ohodnotit individuální výkon bez porovnávání a známkování
- vyjádřit svůj názor na probírané téma
- dát spolužákům zpětnou vazbu a najít motivační a nezraňující slova.
Když žák otočí na lavici zelenou kartu, znamená to: „Hotovo“. Také tím signalizuje, že je připraven pomoci některému ze spolužáků. Červená říká: „Nerozumím zadání, potřebuji radu od učitele.“
Bílá karta znamená, že žák ještě pracuje. Žlutá, že uvítá pomoc od spolužáka, který už je hotov a je ochoten pomoci. Na obrázkových kartách najdou žáci a učitelé různé možnosti, jak například poskytnout zpětnou vazbu (To se povedlo, Já zírám, Jsi hvězda, Nadechni se, Zkus to ještě jednou, Tohle úplně nevyšlo apod.). Autorkou obrázků na kartách je Kája Shipstead.
Karty budou k odeslání v průběhu října 2020.
Sada obsahuje 24 balíčků barevných sad karet pro žáky ve formátu A6 a jednu sadu stejných karet, formát A5, pro učitele. V každém balíčku je celkem 14 karet: 11 obrázkových, 2 oboustranné barevné (bílá a žlutá, červená a zelená) a 1 karta je oboustranná, semaforová (zelené a červené kolečko).
K čemu se vám to může hodit? „Využití karet je samozřejmě mnohem širší, než jen sledování práce na aktuálním úkolu. Fantazii se meze nekladou. Můžou se hodit třeba při diskusi k různým projektům a návrhům řešení, děti se mohou vyjádřit k zajímavosti probíraného tématu. Záleží, na tom, jaký význam jednotlivým kartám společně s dětmi dáte. Důležité je, že karty nestigmatizují, neznámkují, ale vhodným, vtipným a dětem blízkým způsobem umožňují hodnotit nejen vlastní výkon.“ Vysvětluje Jana Vyhlídalová, zakladatelka projektu Gramotní.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.